donderdag 7 juli 2005

Mopje

Een mooie zomeravond !

Een man heeft een nieuwe Mercedes gekocht en gaat op een stukje rijden...Cabriolet en de wind glijdt door zijn haar wanneer hij besluit te kijkenhoe hard zijn wagen eigenlijk kan.
Net als de kilometerteller een respectabele 240 km/u aangeeft,ziet hij in de spiegel 2 blauwe zwaailichten..."Geen mogelijkheid dat ze een Mercedes kunnen bijhouden denkt hij,en trapt de bolide nog harder op zijn staart.
Pijlsnel vliegt hij over deweg :250, zelfs 260, maar.. de politie zit nog steeds vlak achter hem."Waar ben ik godsnaam mee bezig?" denkt hij en gaat naar de kantvan de weg.De agent loopt naar hem toe,vraagt zijn rijbewijs en zonder iets te zeggen bekijkt hij zijn rijbewijsen auto aandachtig.
Dan zegt hij:
"Ik heb een lange zware dag achter de rug en jij bent echt de laatstedie ik aan de kant zet vandaag.Ik heb geen zin in nog méér papierwerk, dus als je me een zééééérgoed (!!!) excuus kan geven, ééntje die ik ook nog nooit eerder heb gehoord waarom je zo over de weg vloog,
dan laat ik je gaan!"

Wel antwoordt de man:
Verleden week is mijn vrouw ervandoor gegaan met een politieagent,
en ik was bang dat je haar terug bracht!"

Waarop de agent :"Nog een prettige avond meneer..."

Geen opmerkingen: